top of page
Zoeken

Het BPM boek - Theorie en praktijk van procesgericht organiseren


Business Process Management (BPM) helpt organisaties klantgericht, efficiënt en flexibel te werken. Tegelijkertijd draagt het bij aan betere samenwerking en gemotiveerde medewerkers.

De traditionele, functioneel ingerichte organisatie heeft haar langste tijd gehad. Bij vernieuwing van organisaties speelt het werken en denken in processen een steeds belangrijkere rol. Het BPM-boek laat zien hoe processen als sleutelfactor kunnen worden gebruikt om alle organisatieaspecten in samenhang in te richten op het leveren van toegevoegde waarde. De auteurs kijken daarbij naar aspecten als besturing, organisatieontwerp, cultuur en IT en leggen steeds de verbinding tussen het 'wat' en het 'hoe' van organiseren. Ze combineren kennis vanuit vakgebieden als kwaliteitszorg, controlling, informatiemanagement, HRM en verandermanagement tot een integrale aanpak.

Managers, projectleiders, procesanalisten, procesarchitecten, consultants, functioneel beheerders en informatiemanagers verwerven met dit boek een stevige kennisbasis. Door de praktijkvoorbeelden, modellen en checklists biedt dit boek inzichten en gereedschappen waarmee meer en minder ervaren managers en procesprofessionals uit de voeten kunnen. Hiermee krijgen zij concrete handvatten aangereikt om procesgericht werken in de praktijk toe te passen.

'Een boek dat het BPM-vakgebied toegankelijk maakt voor een brede doelgroep.' - Ronald Maas, Programmamanager Customer Excellence Kantoren ABN-AMRO Nederland en voorzitter BPM-Forum Nederland
'Een must voor de vakprofessional en een stevige aanrader voor de manager.' - Jeroen de Groot, winnaar BPM Personality Award 2010


Comments


bottom of page